Tredje seglingsdagen

a99bd1894404f356fff9bb90c697dd.png

 

Ligger inne i min stuga och bläddrar i min solo tidning.Åhh nu känns det verkligen som man är på läger och seglar,det känns i hela kroppen från topp till tå. Dagen idag har inte varit lika jobbig ,förmiddagen blåste det ungefär 3 m/s som max sen eftermiddagspasset blåste det nada.Utan solen började titta fram och det blev klarblå himmel och 19 grader varmt .Helt underbart! Våran tränare tyckte inte det var någon ide att gå ut medan vissa tjatade på att gå ut och segla i bleke. Tills slut blev det lite styrke träning och smidig var man i sin stora torrdräkt. Iallafall nu var det så att dom som tjatade och ville ut gav sig inte utan dom skulle ut. Ledarna bestämde att alla skulle ut och segla eller "segla" i den fina vinden.Deras tjatande varande i ungefär en halvtimme tills dom kom på att man kommer ingen vart ,det går inte att segla.hahah,klokt! :) Nu ikväll ska vi gå och lyssna på en föreläsning som kommer och handla om mental träning för seglingen så det ska la bli lite kul. Iallafall ska snart gå bort så får börja avsluta så skriver jag mer sen eller imorgon.PUSS

 

1 Lina:

skriven

Hej!



Fin blogg! Undrade om vi kunde hjälpa varandra på traven?



Mejla mig gärna så berättar jag mer om mitt förslag!



Ha en fortsatt bra dag!



MVH Lina @ http://mafialady.blogg.se

Kommentera här: